:: Cu In Hell ::

Het verhaal van een doordeweekse boerekinkel uit Mol.
:: Welkom in de hel :: Naar huis | Touch me ::
[::..Rechts..::]
:: Willem: (Nieuwe blog (2)!)[>]
:: Ann: De vrouw van de wereld [>]
:: Peter: Nog een man in de wereld [>]
:: Kurt: De slimste vent op aarde [>]
:: Yves: De best boardende vork op deze bol [>]
:: Bart: Ex-Hoofdkaas[>]
:: Bart: Oftewel smintjes[>]
:: Koen: Par Hasard[>]
[::..archive..::]

:: dinsdag, april 15, 2003 ::

Vrijheid

Haha. Eerste werkdag goed verteerd. Zo gaat dat altijd bij mij. Als ik dan eens een paar dagen achter elkaar niet moet werken, heb ik weer goesting om erin te vliegen. Weinig last gehad van dat "door-in-my-face"-gevoel. Dacht dat ik vandaag, morgen en overmorgen vroeg moest opstaan, maar wat bleek: Ik heb morgen en overmorgen een avondshift en dat wil zeggen: uitslapen. Velen van jullie zullen nu wel denken: allez, met zo'n goed weer is het toch niet leuk om zo laat te werken. Awel, ik ben altijd tegendraads geweest, en dat zal voorlopig zo blijven.

Door mijn job heb ik dus geregeld door de week een dagje vrij omdat ik in het weekend moet travakken. En ik weet nie hoe het komt, maar het liefst valt die vrije dag op een vrijdag. En deze week is het weer zover. Vrijdag moet ik niet gaan werken. En dat heeft niets met mijn verjaardag te maken, wat zo'n groot plezier vind ik het niet meer om weer eens een dagje ouder te worden.

Deze avond voor de "rechtbank" moeten komen. Het is te zeggen. Had een paar weken geleden een rode kaart gekregen tijdens een voetbalmatch. En blijkbaar is Belgie een vrij land en mocht ik mij komen verdedigen. "Wat heb je gedaan?", vroeg de lelijkste van het trio. "Awel he meneer, ik heb de scheidsrechter een prullenman genoemd", was mijn repliek. "Tja dat staat hier ook op mijn blad", zegt een andere nietsnut. "En waarom heb je dat gezegd?" "Omdat ik vond dat hij een prullenman was." "Tja" zegt de derde. "Dat moogde bij den deze nie doe, want die trekt onmiddellijk rood." En toen begon die zich te verontschuldigen bij mij. Dat de scheidsrechter vroeger een militair was geweest. Dat hij het altijd voor het zeggen gehad heeft bij het leger. Tja, daar koop ik niets mee. Ben eens curieus hoelang ik van het veld moest blijven. Achter mij stonden er nog een pak te wachten op hun verdict. Ik voelde me precies een student, die zijn mondeling examen moest afleggen. Al had ik dit keer geen zenuwen. Maar ik had toch een klein beetje inspraak.

Over lang slapen gesproken! Ze komen hier morgen bij mij de stand van het een of het ander nakijken. Tussen 8 en 10. Maar het kan ook zijn dat ze pas woensdag komen. Ook tussen 8 en 10. En wie niet kan opendoen, moet die mens opnieuw laten komen en een dubbele rekening betalen. Dat vind ik dus anti-democratisch se. Weten die dan niet dat er mensen zijn die lang willen slapen of moeten gaan werken? We leven in een apenland, waar inspraak niet altijd even serieus genomen wordt.

Ah ja, ik had foto's beloofd van ons weekendje. Hier vind je ze allemaal!

CU
IN Hell
:: Bennie 9:42 p.m. [+] ::
...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?