:: Cu In Hell ::

Het verhaal van een doordeweekse boerekinkel uit Mol.
:: Welkom in de hel :: Naar huis | Touch me ::
[::..Rechts..::]
:: Willem: (Nieuwe blog (2)!)[>]
:: Ann: De vrouw van de wereld [>]
:: Peter: Nog een man in de wereld [>]
:: Kurt: De slimste vent op aarde [>]
:: Yves: De best boardende vork op deze bol [>]
:: Bart: Ex-Hoofdkaas[>]
:: Bart: Oftewel smintjes[>]
:: Koen: Par Hasard[>]
[::..archive..::]

:: donderdag, april 17, 2003 ::

Mijn laatste dag als "kwarteeuwer"

Net wakker en weer zo'n prachtig weertje. Wat een leuke tijd toch. Eerst wel een dik uur moeten wachten op de controleur van de verwarming en net toen ik de moed opgaf, kwam hij aandraven.

Ben ondertussen naar de bakker geweest. Die is in vogelvlucht zo'n 300 meter van hier. Natuurlijk pak ik daarvoor mijn auto! Eerst 2 minuten verloren bij de eerste spooroverweg, nadien nog eens 2 minuten verloren bij een tweede spooroverweg. Toen ik mijn auto wilde parkeren voor de bakkerij stond daar toch wel zo'n smurf die niet-betalende parkeerders beboet. Heb hem eerst nog proberen te laten vertrekken, maar klaarblijkelijk hield hij mij ook in het oog. Dan maar uitgestapt en aanstalte gemaakt om naar de parkeermeter te stappen. En hij bleef nog kijken. Het was een echte politieman: grijze baard, ongeveer 50 jaar oud. Pakt dat ding enkel 50 eurocent en 20 eurocent aan. En dat had ik nu net niet bij. Die kerel zag dat en kwam naar mij toegestapt. "Geeft die terug?", vroeg ik. "Neen", antwoordde hij nogal nors. Heb er dan maar 1 euro ingegooid, hem eens vies bekeken en naar de bakker aan de overkant gestapt.

In de bakkerij mijn verhaal nog eens moeten overdoen aan de vrouw achter de toog. Die wist me te vertellen dat die smurf niets anders doet dan foutgeparkeerde wagens en niet-betalende chauffeurs op de bon zetten. "En zo wordt een brood wel heel duur he", leefde ze met me mee. Toffe madame, die van bakkerij Eyckmans in de statiestraat.

Thuisgekomen, de man van de verwarming was alweer weg, lekker buiten op mijn terrasje gegeten in de zon, Humo in de aanslag. Seffens nog gaan werken in Paal. Dat gaat er vandaag nog wel bij, want ben weer niet uit mijn evenwicht te brengen. Heeft misschien te maken met mijn laatste dag als "kwarteeuwer".

CU
IN Hell
:: Bennie 1:02 p.m. [+] ::
...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?